tildisrosa

Alla inlägg under december 2012

Av Tilde Crona - 17 december 2012 15:17

Drog mig upp ur min varma underbara säng idag och kämpade mig igenom en dag med måånga betygsamtal. Jag ska ju inte klaga. Jag har ju mat, rent vatten, en familj som älskar mig, och en skola att gå till.

Ni som alla andra har nog hört om skjut-skandalen i Chicago? En man i 20-års åldern sköt först sin mamma och sen begav han sig till en skola och sköt 20 oskyldiga barn i åldern 6-7 år. Och 6 vuxna. Oskyldiga människor som får betala för den idioten. Usch. Såg en pappa till ett barn som blev kort intervjuad på nyheterna. Han var helt till sig och han grät och sa att hans dotter alltid hade ett leende på läpparna och alltid hade något bra att säga om andra. Jag tänkte: Tänk om min 7-åriga lillebror skulle bli dödad av en sån psykopat. Jag skulle helt galen. :(
Dom diskuterar ju det här med vapen lagen i USA som verkligen borde tas bort. Om polisen i Sverige skulle få reda på att en man hade en garderob full av vapen så hade dom stormat in hos honom med en gång och tagit hans vapen. Om han inte hade vapen-lisens då. Men i USA så gör man ju inte det. Vem som helst kan ju bära vapen utan vapen-tillstånd där! Åååh.. Detta gör mig fullkomligt galen och bara så att ni alla i Chicago vet, jag sörjer med er.

Kram

Av Tilde Crona - 16 december 2012 16:52

Hej! Idag vaknade jag med fruktansvärd värk i magen. Usch & fy! Det är fortfarande likadant och jag har inte hunnit gå ut eftersom jag är så glömski:) Nu har jag i alla fall fått lånat fyra böcker från bibblan och så har jag ÄNTLIGEN fått upp mitt efterlängtade julpynt. Mamma hade inte tänkt ta upp nått eftersom vi ska fira jul i fjällen. Men om man inte har nått julpynt så blir det ju ingen julstämning alls. Fattar inte hur dom tänker. Nu har jag fått upp mina änglar från mormor och lite gulliga tomtar här & där. Har precis massa levande ljus i mitt rum men börjar långsamt bli väldigt varm. Ska nog stänga av mitt element strax. Har fixat lite idag med läxor osv. Har bland annat gjort klart en text om Håkan Hellström så nu har jag fått stryka en uppgift från Läx-listan. Ska sätta mig med lite matte sen. Ska få en genomgång i svenskan imorgon så jag kan inte börja på den nu. Jag har börjat tänka ut min packning till fjällen och har i helgen köpt ett par nya sorel skor:) Har haft svårt med skor denna vintern. Man kommer ju inte direkt ha med sig mycket "fin" kläder till Fjällen. Nät man åker skidor så har man ju under-ställ och termobyxor. Sen på kvällen går man la runt i mysbyxor och flis. Man kommer ju i alla fall inte har några sömnsvårigheter där. Man måste ju vara sjukt slut efter en dag i skidbackarna. Ser fram imot det så hääääääär mycket:) Bara Läääängtar!


Puss&Kram

Av Tilde Crona - 14 december 2012 18:45

Jag har vart borta nu, så sjukt länge faktiskt. Men har haft så sjukt mycket i skolan och har inte haft tid att blogga. Känner press på mig när jag är i gång med bloggen. Känns typ som att jag måste blogga. Och jag hatar att känna så. Verkligen det värsta! Men jag har fått reda på lite betyg nu och pressen har lättat helt! Känns verkligen som ett helt annat klimat nu när all press verkligen är borta! Men det är klart att jag måste jobba på i skolan. Men om jag ska börja blogga igen så får ni inte räkna med en uppdatering som är på topp. Eller att inläggens innehåll är super saftigt och bra. Alltså så ska jag försöka lite då & då. Men jag kommer försöka dra ner lite på uppdateringen. Annars kommer jag aldrig orka med:(

Sitter just nu i soffan med en mössa på huvudet. Azzå jag fryser så mycket. Här hemma hos mig så har vi sjukstugan, typ. Alla känner sig lite skruttiga, men det är väl för att det är Fredag och alla är Fredag's trötta.

Kramar // Tilde

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards