tildisrosa

Alla inlägg under april 2013

Av Tilde Crona - 16 april 2013 08:37

Jah kanske ska ta ett uppehåll igen eftersom jag mår kasst, huvudvärk 24/7 och allt är uppochner! Helt kaoos, håller på att ändra lite saker som påverkar mitt mående, och det gör så att jag får konstant huvudvärk = konstant trötthet, ville bara att ni skulle veta. Kommer inte vara aktiv på ett tag, vi ses!

Av Tilde Crona - 10 april 2013 14:45

Idag har vart en ganska bra dag! Jag har redovisat ett steg och jag är super nöjd med mej själv:) För en gångs skull faktiskt. Jag har haft utsläppt hår idag, lockigt alltså XD Jag ska åka buss hem nu och sen så ska jag typ äta pannkakor eller något sådant. Det är en sådan typisk barn maträtt som jag hänger fast vid, jag älskar pannkakor, och såna här fattiga riddare eller vad det nu heter. Idag blev det verkligen inte god mat i skolan så jag åt fem potatisar istället. Är inget fan av potatis men men. Imorgon så ska jag och simma igen med mina kompisar, ska bli helt okej faktiskt eftersom min kondis suger och jag behövs anstränga mig lite också.

Nu kommer bussen nu kommer bussen, ja det gör den, har ni hört den låten? Kanske inte men det är sant att bussen kommer så vi ses alla underbara vänner och icke-vänner!

Av Tilde Crona - 9 april 2013 19:58

Har ett tips på blogg ifall du är ett japan-fan, eller kawaii-fan eller vad man nu säger! Handlar om en tjej som är 14 år och hon är AWESOME! Hon har värsta lolita stilen asså helt sjukt snygg, om man nu gillar den stilen, vissa säger emo men näääääääj, feeel. KLICKA HÄR!                     

Av Tilde Crona - 9 april 2013 19:08

Hej allihopa! Idag har varit en helt vanlig dag fast ÄNNU bättre! Liksom den har vart underbar typ, ni vet vad man har för känsla när man blir kär? Den kan vara jobbig men också så sjukt bra. Jag är inte kär, nej, nej inte alls! Men det bara känns så, allt är eller var så bra idag. Jag hade kul i skolan vilket aldrig händer, och jag hade kul med kompisarna efter skolan vilket nästan aldrig händer eftersom jag nästan aldrig är med kompisar. Men en dag i vecka så åker jag och motionssimmar 1 km med mina kompisar och det är jätte skönt, men jobbigt. Men det känns bra att veta att man ska göra något för då känner man sig gladare, ni skulle nog fatta om ni skulle lägga va med allt ni gör, fotboll och ridning eller vad det nu kan vara. Och sen bara fokusera på skolan, man blir ju ganska less på det efter ett tag. Nu har det typ gått ett år för mig eller ett halv år nått sånt, och det kan ju vara bra att börja med något litet i alla fall, det är ju kul och det är träning:P Som jag sa så har jag inte haft ett enda problem idag och jag har så underbara vänner,speciellt några. Och en tjej som heter Amanda:) Vi kommer bra överens och vi är vänner, bra vänner samtidigt som man kan umgås med andra också och sånt kan ofta bli missförstånd mellan vänner, att den ena tror att man inte vill vara vän med den andra personen osv. Idag kunde jag inte åka buss med Alva "SAD FACE" hon är jätte rolig, tro meeeej! Jag har inget speciellt som jag vill ta upp förutom att min mormor frågade om jag ville åka med henne på något balett på opera-huset i göteborg. Jag gillar alla sorters föreställningar, musikaler, teatrar, baletter, konserer ( stavning på det tack )  men inte opera. Ni kanske tycker att balett är urlöljigt men inte riktig balett, den är inte alls sån barnslig grejsimojs. Den kan tex utspela sig efter en historia, jag har vart på svansjön innan och dom dansar jätte duktigt och vackert. Kanske att jag låter lill-gammal nu men det skiter jag fullständigt i. Jag gillar det PUNKT SLUT:)

 

Av Tilde Crona - 8 april 2013 19:13

Japp, hej på er! Jag tänkte snacka om internet typ, ja som sagt jag är medlem i dessa grejer här nedanför.

  • Instagram
  • Bloggplatsen ( jag har ju en blogg )
  • Ask.fm

Men jag är inte med i FaceBook och det är ju inget jag vill vara medlem i heller eftersom man har hört mycket om facebook. Men nu helt plötsligt, BAAM! Ja, bam sa det och sen hade varenda liten person på jorden ett instagram konto. Liksom vad hände här?! Min mamma tillät mig ha instagram eftersom hon trodde man kunde dela "fina" bilder med sina närmaste vänner osv osv... Men typ några månader efter så kom jag in i något beroende av ig ( instagram ) och det var då mamma blev lite negativ till ig. Jag känner flera ggr om dagen att jag bara vill ta bort instagram eftersom jag nu mera har en äcklig känsla när jag får kommentarer av främlingar. Fast det händer mer på  bloggen t.e.x så fick jag en bibel kommentar ( en lång kommentar ) där det stod massa skit om mina föräldrar osv, jag ba men hallå din idiot?! Liksom stop och beläg. För jag har aldrig fått negativa kommentarer om mitt utseende heller. Han sa åt mig att sluta puta med munnen på mina bilder, jag gör väl vad fan jag vill med min mun! Det är ju inte hans mun.. Sen så har vi Ask där man kan ställa frågor som en anonym person vilket jag egentligen inte gillar men jag gillar ju att svara på frågorna som jag får och det är ju skojigt på ett sätt. Men mamma är verkligen negativ till att jag ens är inne på skol-hemsidan typ sen självmordet hände med hon som hade tvingats till massa saker genom internet. Min mamma är på mig som en gam, men jag ser inget fel med det för jag hade säkert vart orolig om mitt barn hade haft blogg och instagram och facebook och alla dessa internet saker. Man vill ju veta vad som händer där framför skärmen. När man får en kommentar så vet man ju faktikst inte om det är ett 60-årigt peddo som ba: Hon är ju söt, henne ska vi få på kroken, nä fyy.


Kommentera egna åsikter, vill ha allas åsikter i detta. Puss & Kram // Tilde






                                           

Av Tilde Crona - 8 april 2013 19:01

 

Av Tilde Crona - 8 april 2013 16:16

Hhäääjjj bloggisen! Har varit out of busniess ett tag ( stavning på busniess tack ) har mått som en kråka och har haft ångest säkert i tre dar inför skolan. Man vet inte hur saker och ting förändras, ett tag var jag ganska van vid vändningar i kompisrelationer, men nu är jag EMUN! När jag kom till skolan hade jag tårar i ögonen och det hade jag fram till halv tolv ungefär, då jag gick och grät och pratade av mig hos skolkuratorn. Jätte skönt, som en sten som föll från bröstet eller typ ett tryck som lättade från bröstet. Var verkligen sjukt jobbigt att hålla inne all den ångesten och samtidigt var jag. Men jag tror att det är bättre nu. Jag och Alva stod typ och pratade i tjugo minuter eller en halvtimma om kompissaker och sådant. Jätte skönt att ha någon att prata med:-) Tack AALLVVIISS! Nu har jag precis ätit mat och nu ska jag ta en promenix och rensa resten av huvudet. Puss & Kram

Av Tilde Crona - 8 april 2013 16:16

Hhäääjjj bloggisen! Har varit out of busniess ett tag ( stavning på busniess tack ) har mått som en kråka och har haft ångest säkert i tre dar inför skolan. Man vet inte hur saker och ting förändras, ett tag var jag ganska van vid vändningar i kompisrelationer, men nu är jag EMUN! När jag kom till skolan hade jag tårar i ögonen och det hade jag fram till halv tolv ungefär, då jag gick och grät och pratade av mig hos skolkuratorn. Jätte skönt, som en sten som föll från bröstet eller typ ett tryck som lättade från bröstet. Var verkligen sjukt jobbigt att hålla inne all den ångesten och samtidigt var jag. Men jag tror att det är bättre nu. Jag och Alva stod typ och pratade i tjugo minuter eller en halvtimma om kompissaker och sådant. Jätte skönt att ha någon att prata med:-) Tack AALLVVIISS! Nu har jag precis ätit mat och nu ska jag ta en promenix och rensa resten av huvudet. Puss & Kram

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards