tildisrosa

Alla inlägg under november 2012

Av Tilde Crona - 30 november 2012 08:34

Av Tilde Crona - 27 november 2012 07:49

Sitter på bussen nu så kan blogga lite snabbt. Ber om ursäkt för igår men jag mådde jätte dåligt. Azzå jag kunde inte ens äta på middagen, fick typ kväljningar när jag stoppade in maten i munnen så jag trodde jag höll på att bli magsjuk eller nått sånt. Men nu står jag här idag igen och är på min väg till skolan, JAO. Det där lät gammaldags... Idag är två av mina syskon hemma från skola och dagis. Tove har typ krupp-hosta och Philip har så ont i halsen så att han inte fick i sig nästan någon frukost. Och han är ju inte den gnälliga typen. Så jag känner mig också väldigt roslig i halsen och har typ krig i kroppen. Röda blodkroppar vs Vita blodkroppar
Hör av mig senare:)

Puss&Kram

Av Tilde Crona - 26 november 2012 14:49

Måndagen bara rasade iväg för mig idag! Klockan 9.15-12.00 var som dom längsta timmarna i hela mitt liv. Men mellan 12 och 13.45 så ja tiden fullkomligt ruuuuusade iväg. Hade inte kollat klockan på två timmar pch insåg plötsligt att det bara var tjugo minuter tills vi skulle sluta. Azzå jag är ju inte särskilt stolt över hur jag har arbetat. Jag hade kunnat men jag kunde inte och jag orkade inte skriva upp mig på "hjälp-listan". Inte för att man får så mycket hjälp då men den kallar sig så. Liksom systemet med handuppräckning är så mycket smartare än en skriva-lista. För det första så tar det sån tid när 6:orna, 7:orna, 8:orna, 9:orna är i work-shop( som ett stort klassrum fast öppet och man sitter vid bord och får jobba med vem man vill) man får aldrig hjälp när alla dom ska skriva upp sig liksom! Det är ändå ganska otroligt att dom kan sätta upp ett sånt system och sen inte ens ändra på något när dom ser att det inte funkar! Inte OKEJ. Men jag är ett ynkligt, maktlöst barn som inte kan göra något åt detta. Föresten så ingår det i Kunskapsskolans sätt att jobba på. Får väl byta till Malmen eller till Bodaskolan i 7:an. Men orka byta. Allt jobb inför att byta skola. Alla förberedelser. Allt är nytt, okänt och jobbigt i början liksom. Kommer fler och bättre inlägg sen. Men idag får både ni ch jag acceptera att jag har ett hav av skolarbete som jag inte kan skjuta åt sidan nu eftersom det ska in till betygen nästa vecka. Jag har 4 steg som ska hinnas klara på 2 veckor nu! Så let's DO it!

Puss&Kram

Av Tilde Crona - 26 november 2012 07:00

                               

Av Tilde Crona - 25 november 2012 20:30

Natti, natti mah lovers! Hoppas ni får sova gott även om ni inte går och lägger er nu. Jag gör det för att jag måste sova. Är för tillfället på BIG minus med energi. Måndag imorgon. Ska inte säga att Måndagar är så jobbiga och så vidare öfr Måndagar är ju som alla andra jävla skoldagar?! Natti!


                                      


                                                


                 

  

Av Tilde Crona - 25 november 2012 19:30

            Lyssna på texten. Den får mig att tänka Hoppas alla uppkäftiga, ego-människor hör detta! Puss

Av Tilde Crona - 25 november 2012 18:45

Känner mig som en soff-potatis idag/snigel. För jag får inget gjort. Men man får bara tänka att det inte riktigt kan hjälpas.

Just nu snöar det ute och det känns ju underbart! Kollar ut genom fönstret när jag skriver och får lite inspiration faktiskt. Saknar ju mornarna när man får ha på sig termobyxor i bilen och vantar i skolan. Nää, inte riktigt så. Men det är klart att man skulle bli klart gladare av att vakna en morgon av att den första snön hade kommit. Jag minns känslan när man var mindre. Man drog direkt fram pulkan och drog på sig alla kläder. Och sen när man väl var ute så gick det typ inte att åka för att snön är för tunn eller nått sånt. Men jag gillar känslan av att inte frysa. Liksom om det är -10 ute så har man termobyxor, vantar, mössa och en sån här halsduk eller något som täcker ansiktet. Då känner man sig varm fasten det är svaajn kallt ute liksom. Sen så äääälskar jag julstämningen som blir nån gång runt 1:a advent. Det blir en härlig känsla. Jag tycker faktiskt inte att det är löjligt att kolla på julkalendern. Dom senaste har ju vart sådär men julkalendern är ju julkalendern. Det är en del av hela jul-biten tycker jag. Den tiden när all i familjen sitter bänkade framför tv:n och för en gångs skulle NÄSTAN är helt tysta och kollar. Längtar ni till vintern eller inte?! Kommentera!


                                 Puss&Kram


                                                  

                                        

Av Tilde Crona - 25 november 2012 17:28

Min dator funkar inte så det får bli ett mobil inlägg. Har precis haft mys med lillasyster med massa levande ljus, lite chips & en film. Min mage/bröstet är inte bra än. Har fått recept utskrivet på apoteket till det. Men det tar 1-3 dagar innan dom börjar verka ens!? Har inte fattat meningen med de riktigt men det är väl bara så då. Filmen hette typ "varning för vilda djur" ger den betyget 3 av 10 för djuren försökte döda människan typ och det är inte accepterat. Inte ens på film, haha! Såg ni på så mycket bättre igår? Det gjorde jag. Det var det roligaste av dom, om jag får tycka, men just den kvällen låg jag ihop-rullad som en liten köttbulle i soffan och skymtade tv:n. Men jag såg ju på det men kunde varken skratta eller prata:( Hatar bloggplatsens App till mobilen för den är så konstig! Helt plötsligt kan den bara ligga ut mig helt av sig självt. Tänk om man har skrivit ett jätte långt inlägg och sen så försvinner bara det!! Det har i alla fall hänt mig, har det hänt er också?! Skriv och berätta:) Statistiken går dåligt som sjutton och vi skulle ju kämpa, eller?

Vill ni höra lite om min dag? Här kommer den i punkt-lista.
?gick upp klockan elva
?kollade på tv i en timma
?åt lunch
?låg i sängen och gnällde
?gnällde
?flätade min lillasysters hår
?kollade på film/åt chips
That's IT liksom! Ööh sicken slapp dag. Men en plågsam en.

Puss&Kram


Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards