tildisrosa

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Tilde Crona - 19 november 2012 20:30

Godnatt mah lovers! Så skönt att statistiken går bättre och mer stabilt. Vi kan göra detta och bli ännu bättre, eller hur? Ja ja nu säger jag natti och så ses vi imorgon!


                         

...

Av Tilde Crona - 19 november 2012 18:45

Om man surfar runt på instagram så kan jag nästan bara se bilder med citat på om kärlek och hur krossade dom är. Men azzå jag har inte haft något förhållande på jääätte länge och känner mig skit konstig. Alla är typ kära i någon och vissa är kära tillbaka. Men jag vill just n bara spy på det snacket typ som när man var 6 år. Jag minns hur jag frågade min lillasyster: Är du kär i någon? Och hon svarade  mig: Blääää. Liksom jag har inte ens tänkt på om jag ens "gillar gillar" någon. Men nej. Innan när min förra kille gjorde slut så var jag skit ledsen. Vi hade varit tillsammans i typ två år och.. Men jag hade ändå tänk göra slut n dag men det var hans födelsedag just då så jag tänkte att jag skulle vänta tills dagen efter men då hann han före. Jävla skit. Jag vet att han har ny tjej och allt men azzå jag har inte släppt att han hann före. Och så säger jag såhär: Men jag skulle ändå gjort slut. Men då tror han att det är något man säger för att verka lite coolare bara för att man blev dumpad. Och jag minns att resten av det året så var jag så jävla arg och jag har faktiskt inte tänkt på det så mycket men jag tycker det är konstigt för när jaghör hans namn eller ser att han ha lagt ut en bild på instagram eller vad osm helst så blir jag liksom arg. Det visar ju att man inte har släppt det. Men jag har det! Eller... Man kan ju inte gå och tänk på det i ett helt år liksom. Men jag har helt klart släppt det nu. Hoppas jag..


               

         Bara kolla videon och let the tears fall down..

Av Tilde Crona - 19 november 2012 18:11


  Förlåt för att det blev fail men lpvar att göra en kortare och bättre nästa gång! Puss&Kram

Av Tilde Crona - 19 november 2012 16:57

Azzå jag har fortfarande inte fått några tips om inlägg så let´s talk about anything! Vi kan la bara prat om nåt som snurrar runt i mitt huvud just nu? Orkar inte.. Men ändå. Sitter och lyssnar på klangande musik, min syster som är förbannad. Hahah, världens bäästa musik. Mitt huvud blir ju inte bättre av det om jag säger så. Det börjar kännas som om det finns lite julstämmning i luften. Tycker inte ni det? Inte för att vi har börjat julpynta hemma för det tycker jag det är alldels för tidigt för. Men det är väl för att vi var på en julmarknad och köpte glögg och massa sånt. Sen så har alla syskonen börjat få inbjudningar till lusse firanden och sånt så det hör väl dit också. Det är ju mycket tjat som kommer ut ur syskonens munnar som till exempel: Mamma, vet du vad jag ska önska mig? En starwars legogrej och pengar och en radiostyrdbil osv osv hela tiden Och varje dag så frågar dom : Hur långt tid är det kvar till julafton. Det kan vara för att vi ska åka till fjällen över jul men dom älskar ju att få presenterna. Dom bryr sig inte om något annat på julen än om paketen och fikan. Eller om man nu vill kalla dte för efterrätt.


Nu till något helt annat än julen. Jag försöker med metoden "stay away from allt som är sött". Och det handlar inte ett dugg om att jag tycker jag är tjock eller så utan det handlar om mina tänder. Dom är så fruktansvärt gropiga att ett tandtroll kan hoppa in i den och gräva grottor i den på en sekund. När som helst liksom! Fast så är det säkert för er andra också men det är faktiskt väldigt jobbigt att ha lätt för att få hål i tänderna. Jag har startat min "borsta tänderna noga" period och det går toppen! Jag har gjort det sen kanske tre eller fyra veckor tillbaka. Nej jag tror snarare på 2-3 veckor sen jag började. Då hinner ju tändern bli lite bättre tills man ska till tandläkaren. Andledningen till just detta var för att då dök det ner ett brev på posten där följande stod: Vi vill välkomna Tilde till tandläkaren och så vidare. Redan då börjar ångesten växa inom mig som en stor elak blomma som vill bli allt jag vill tänka på. I somras hade jag väldigt mycket ont i tänderna. Jag höll faktiskt på att få ett hål i tanden eller något när jag började borsta tänderna noga och plötsligt så försvann det. Jag vet att man alltid ska borsta tänderna noga och det ska jag göra från och med nu. Även om jag inte har några hål när jag ska och ha en karies-kontroll hos tandläkaren imorgon så kommer jag att fortsätta med min nya vana! Så imorgon smäller det till.. Det värsta tänkbara blir faktiskt tänkbart och så står man där igen. Hos TANDLÄKAREN. Önska mig lycka till. Buäääää, vill inte, vill inte, vill inte! Okej jag måste samla mig. Sådär ja. Hoppas ni tyckte att inlägget ändå var okej, även om det blev mycket tand-snack!


Puss&Kram


                                                                                     

Av Tilde Crona - 19 november 2012 15:13

Sitter i bilen och just nu är det Veronica maggio som tränger in i mina öron! Hon är faktiskt bra om jag får säga det. Men azzå Rix FM tjatar ut alla låtar så himla mycket så att dom blir dåliga till slut. Haha! Skulle bara göra detta inlägget och jag bjuder på en bild!

Av Tilde Crona - 19 november 2012 14:50

Imorse när jag satt i klassrummet så började bara svetten rinna som en fors på mig och det första jag tänkte va feber. För sen började jag frysa som en galning och var tvungen att ta på mig flis tröjan igen. Och så höll det på tills klockan elva och då slog huvudvärken till som aldrig förr asså! Men nu orkar jag inte klaga mer så vi fortsätter väl med något annat.

Just nu sitter jag på mammas jobb och vi ska strax åka och hämta dom andra syskonen. Vill ni veta en weird sak? Idag mådde alla i skolan typ dåligt. Många folk gick hem bland annat Alva. Om du läser detta så krya på dig! Det är väl någon skit som går just nu eller så. Förra veckan var det bara 5 ungar på min lillasysters dagis. Det gick både magsjuka och feber. Uusscchh! Som tur var så var jag i Gamleby. Jag ska åka nu men vi höörs! Puss&Kram

Av Tilde Crona - 19 november 2012 07:00

Hej alla morgon trötta! Är uppe och har precis startat min dag med en frukost. Typ bara mackor menstrunt samma. Vet faktiskt inte om jag ska åka bil eller om jag ska ta bussen idag, jag har beslutsångets! Jag har inte så mycket tid på mig att blogga för jag måste göra mig klar med allt annat för i vanliga fall brukar jag blogga i bilen eller i bussen men jag orkar ändå inte så jag kan lika gärna blogg lite snabbt nu. Måndagar är Måndagar. Och alla är alltid lika sköna när man har tagit sig igenom dom men det är alltid så himmla jobbigt att ta sig upp ur sängen på Måndag morgon. Eller rättare sagt det är alltid "jobbigast" att gå upp ur sängen på en Måndag morgon. Inte lika segt som på Fredags morgonen till exempel. Ja ja detta var ett kort inlägg men får duga som morgons inlägg! Puss&Kram!


                                                  
        

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards