tildisrosa

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Tilde Crona - 18 november 2012 20:45

Nu ska jag sova. Upp tidigt och drar till skolan imorgon jue! Tror att jag ska ta bussen imorgon men det bror ju såklart på hur jag mår och känner mig. Om allt är bra så tar jag nog bussen, om Alva gör det förstås! Gör en snabb mobil bloggning nu bara så ha inga höga förväntningar på inläggs-innehållet. Vad ska jag skriva mer? Kanske att jag ska släcka nu! Puss&Kram


                                                  
     

Av Tilde Crona - 18 november 2012 20:35

Jag måste bar säga att ni är bäst! Vi fortsätter nu ett tag till såhär bra med statistiken! Den ligger på tipp och har gjort det nu ett tag:) Jippe! Ny tar vi nya tag imorgon och försöker nå ännu längre mah loveeers! Puss&Kram!

Av Tilde Crona - 18 november 2012 20:15

Japp som rubriken säger så är jag jätte trött nu och jag ska nog se på tv en liten stund till sen ska jag dra mig till sängen och SOVA!


När man var liten så hatade man att sova och ligga kvar och sova länge men nu kommer man ju lite bättre överrens med sovandet.

När man var liten och bolibompa var slut så sa mamma eller pappa ofta: Kom, nu är det dags att gå och lägga sig. Och då sa man ofta: Neeeej! Vissa av er kanske inte alls gjorde det och var liksom tacksamma att dom fick gå och lägga sig. Men det är så det är för mig nu. Jag blir trött ganska tidigt ungefär vid sju på kvällen och sen så går jag ofta och lägger mig halv nio eller nio nåt sånt. Och sen när mamma väcker mig på morgonen vid halv sju på vardagarna man ba: NEEEJ! GÅ UT! Och ibland somnar man om och försover sig eller liknande. Oftast när jag har chansen att sova länge så kan jag inte. För det första så ställer jag alarm varje morgon runt 6 tiden för att ta mina mediciner. Sen så brukar jag ha svårt att somna om. ANdra anledningen är att min kropp helt enkelt vaknar tidigt bara för att jag vet att jag kan sova längre, ibland mycket längre. Jag tror ju att det är så bara för att kroppen vet att den kan sova längre eller nåt sånt. Till exempel så brukar jag alltid vakna typ alltid två minuter innan mitt larm ska ringa. Jag ställer mitt larm så att det ska ringa 05.50 oftast och då brukar jag vakna sådär vid 05.47eller nåt sånt. Eller om jag har ställt den klockan 6 som jag brukar så vaknar jag 05.54 Sååå knäppt! Jag och mamma pratade just om det här om dagen faktiskt och om hur konstig kroppen egentligen är med sånt!


Okej nu har ni väl hört nog om mitt sova tjat så jag säger chao chao för denna gången och skriver ett pytte litet godnatt inlägg sen! Puss&Kram


                                 ~ The best make up a girl can wear is a smile ~

Av Tilde Crona - 18 november 2012 18:47

Sitter här och funderar mycket. Jag gillar att fundera. När jag inte kan sova funderar jag.

Jag har seriöst haft en ganska tråkig dag rätt ut sagt. Känner mig som gelè i kroppen och just nu sitter jag och lyssnar på"safe and sound"-taylor swift, en lugn och på nått sätt också sorglig. Fast det är den. Imorgon så drar man sig tillbaka till skolan igen. Usch och fy säger jag. Men det är ändå lite kul med skolan också. Fast majoriteten av människorna på min skola skulle nog svara att skolan suger. Och att allt på skolan suger men det tycker inte jag. Jag är ingen pluggis men skolan är eller den var okej.


Ska berätta en sak som tynger mig väldigt mycket. Jag har väldigt svårt att skaffa kompisar. Jag har eller hade väldigt höga krav på hur mina kompisar skulle vara  innan så det blev lite svårt just då. Jag har väl släppt på kraven på kompisar och sånt men jag är väl inte bra på att "skapa" relationer eller vad det nu kallas. Just nu i skolan så är jag ju i alla fall inte ensam och det är så skönt. Men inom mig känns det så tomt och det kan jag inte beskriva för någon om hur det riktigt känns inte ens för er. Det är typ som att man har ett hål i taket där det regnar in och så vill man bara täcka igen det. Så vill jag att det ska kännas i mig. Som att det finns något som kan fylla ut det tomma utrymmet eller åtminstonde lägga förband för det blödande såret eller liknande. Det är klart att det finns måna människor som lägger stora bitar av det pusslet. Vänner mest men också familj, släkt och nära & kära. Hoppas ni har det bra ändå. Hejdå. Måste gå och göra nåt annat än att deppa. Puuuuusss&Kraaaaaaam

Av Tilde Crona - 18 november 2012 16:34

Hallu! Sitter i bilen påväg hem från "julmarknaden" i Dalsjöfors. Eller typ julmarknad. Det fanns hantverk och ekologiska produkter i en liten gårdsbutik. Dom bjöd på glögg och pepparkakor. Vi tog brickor med nummer på och så skulle dom snurra hjulet och se vilken siffra den stannade på. Ungefär som på Liseberg. Och så vann JAAAG! Man vann godis och det var det jag var så förbannat sugen på! Jag har typ ätit sött hela dagen. Först m&m kulor på morgonen, utan att mamma visste. Sen så åt jag mycket kladdkaka och choklad pudding. Och nu godis, pepparkakor och glögg. Jag får så dåligt samvete eftersom jag varken springer, går ut och går eller tränar någon annan sport på grund av mitt knä som jag har haft ont i i ungefär två-två och en halv månad nu:( Dööör! Fler kommentarer till vad jag ska skriva i mina inlägg tack! Jag ska inte skriva mer på mobilen i bilen för glöggen håller på att åka upp nu.

PUSS&KRAM

Av Tilde Crona - 18 november 2012 09:02

Hej alla nyvakna och icke nyvakna människor! Har precis läst min kompis Alvas blogg som är jätte fin! I det inlägget jag läste skrev hon om  vad man skulle tänka på som nybörjare på bloggar. Hon skrev bland annat att man ska vårda sitt språk lite extra och jag håller absolut med henne! Där fick nog jag ta åt mig. Mtt språk kan variera något pågrund av vilket sorts inlägg det är jag skriver men jag kanske får tänka mig för lite mer i alla fall.


Nu tänkte jag ta upp något som är så provuserande att jag egentligen inte ens vill ta upp det men jag gör det i alla fall. Ni vet äääntligen har breaking dawn part two haft premiär. Jag blev super glad när jag såg att den gick på min biograf och allt och sen så ba: Man måste ju vara 15 år för att kunna se den. Vad är detta säger jag bara!? Eftersom jag själv är ett ganska stort Twilight-fan så är det ju klart att detta spelar en stor roll och så vidare.... Dom andra filmerna har det ju varit 11 års gräns på så dom har jag sett men detta är inte sant! Nu måste man vänta i typ ett halvår innan filmen kommer ut på DVD för att kunna se den och då har ju alla redan sett och berättat för mig och så! Känns som att detta var planerat. Att man skulle bli helt tagen av dom första filmerna och sen vill man se den sista filmen såhäääääääääär mycket. Då passar dom på att slå till med 15 års gräns på den. Vad tycker ni om detta? Inte okej för mig, absolut INTE!


På tala om film så har jag sett den här "Snow White And The Huntsman" Jag vet att jag är lite efter men jag är som jag är:) På reklamen så verkade den så sjuuukt bra att jag bara ville se den. Och sen så köpte jag den när den kom ut på dvd och så var den inte så bra som jag hade trott. Det var ungefär som den vanliga snövit och dom sju dvärgarna fast den var otecknad. Okej så dålig var den faktiskt inte för den var ganska otäck och den var bra men det som inte var bra var ju att man visste att drottningen skulle dö och man visste att snövit skulle vakna upp efter en kyss av den där prinsen. Azzå man visste hela tiden vad som skulle hända. Jag är ju ingen sån som gillar skräckisar för i dom filmerna vet man ju aldrig vad som ska hända. Men man gillar ju inte när filmen är för mycket förutsägbar.


Vidare till min dag. Jag ska hänga med mammi och syskonen till biblioteket. Syskonen skulle låna några böcker och lite så. Själv vet jag inte riktigt varför jag ska följa med men i ett bibliotek brukar det vara så tyst, skönt och lugnt. Haha! Kanske låter lite weird men ändå:)  Jag kan inte fatta att mina inlägg börjar bli till sopor. Dom blir dåligare och dåligare för varje dag som går och inspiratipnen är på noll. Hjälp mej, snäälla! Vad ska jag skriva om egentligen kanske få ta ett blogguppehåll tillslut och det vill inte ens jag så heelp mee!                                             


                                                  
                Pussar&Kramar 

           

Av Tilde Crona - 18 november 2012 07:21

Klockan är typ 07.20 och jag vaknade faktiskt 06.35 Tror ni att jag är död nu eller vad?! Jag hatar att vakna tidigt på helger! Ofta så har man ju varit uppe sent dagen innan så då tror man ju att man ska sova längre typ. FML!

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards