tildisrosa

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Tilde Crona - 25 november 2012 20:30

Natti, natti mah lovers! Hoppas ni får sova gott även om ni inte går och lägger er nu. Jag gör det för att jag måste sova. Är för tillfället på BIG minus med energi. Måndag imorgon. Ska inte säga att Måndagar är så jobbiga och så vidare öfr Måndagar är ju som alla andra jävla skoldagar?! Natti!


                                      


                                                


                 

  

Av Tilde Crona - 25 november 2012 19:30

            Lyssna på texten. Den får mig att tänka Hoppas alla uppkäftiga, ego-människor hör detta! Puss

Av Tilde Crona - 25 november 2012 18:45

Känner mig som en soff-potatis idag/snigel. För jag får inget gjort. Men man får bara tänka att det inte riktigt kan hjälpas.

Just nu snöar det ute och det känns ju underbart! Kollar ut genom fönstret när jag skriver och får lite inspiration faktiskt. Saknar ju mornarna när man får ha på sig termobyxor i bilen och vantar i skolan. Nää, inte riktigt så. Men det är klart att man skulle bli klart gladare av att vakna en morgon av att den första snön hade kommit. Jag minns känslan när man var mindre. Man drog direkt fram pulkan och drog på sig alla kläder. Och sen när man väl var ute så gick det typ inte att åka för att snön är för tunn eller nått sånt. Men jag gillar känslan av att inte frysa. Liksom om det är -10 ute så har man termobyxor, vantar, mössa och en sån här halsduk eller något som täcker ansiktet. Då känner man sig varm fasten det är svaajn kallt ute liksom. Sen så äääälskar jag julstämningen som blir nån gång runt 1:a advent. Det blir en härlig känsla. Jag tycker faktiskt inte att det är löjligt att kolla på julkalendern. Dom senaste har ju vart sådär men julkalendern är ju julkalendern. Det är en del av hela jul-biten tycker jag. Den tiden när all i familjen sitter bänkade framför tv:n och för en gångs skulle NÄSTAN är helt tysta och kollar. Längtar ni till vintern eller inte?! Kommentera!


                                 Puss&Kram


                                                  

                                        

Av Tilde Crona - 25 november 2012 17:28

Min dator funkar inte så det får bli ett mobil inlägg. Har precis haft mys med lillasyster med massa levande ljus, lite chips & en film. Min mage/bröstet är inte bra än. Har fått recept utskrivet på apoteket till det. Men det tar 1-3 dagar innan dom börjar verka ens!? Har inte fattat meningen med de riktigt men det är väl bara så då. Filmen hette typ "varning för vilda djur" ger den betyget 3 av 10 för djuren försökte döda människan typ och det är inte accepterat. Inte ens på film, haha! Såg ni på så mycket bättre igår? Det gjorde jag. Det var det roligaste av dom, om jag får tycka, men just den kvällen låg jag ihop-rullad som en liten köttbulle i soffan och skymtade tv:n. Men jag såg ju på det men kunde varken skratta eller prata:( Hatar bloggplatsens App till mobilen för den är så konstig! Helt plötsligt kan den bara ligga ut mig helt av sig självt. Tänk om man har skrivit ett jätte långt inlägg och sen så försvinner bara det!! Det har i alla fall hänt mig, har det hänt er också?! Skriv och berätta:) Statistiken går dåligt som sjutton och vi skulle ju kämpa, eller?

Vill ni höra lite om min dag? Här kommer den i punkt-lista.
?gick upp klockan elva
?kollade på tv i en timma
?åt lunch
?låg i sängen och gnällde
?gnällde
?flätade min lillasysters hår
?kollade på film/åt chips
That's IT liksom! Ööh sicken slapp dag. Men en plågsam en.

Puss&Kram


Av Tilde Crona - 25 november 2012 13:12

Sitter framför tv:n idag och gör absolut INGENTING vettigt. Men mår man dåligt så har man väl inga måsten, eller? Svambomb regerar tv:n för det är nämligen inte jag som bestämmer tv-program. Jag tror nog att alla av er har varit med om det någon gång. Antigen är det era stora syskon eller så är det era små syskon. Och just idag så orkar jag inte ta tv-programs fighten. Orkar knappt lyfta ett finger. Det är liksom sova, äta, andas, dö eller nåt sånt. Fast jag måste faktiskt göra lite skolgrejer sen:-( Men det kan ju faktiskt inte hjälpas och dessutom så är skolan viktig ju. Om man nu säger sanningen och tänker lite logiskt istället.
Puss&Kram

Av Tilde Crona - 25 november 2012 10:27

Ligger fortfarande i sägen. Har sån fruktansvärd smärta i mina lungor eller i bröstet. Det strålar ända ut i ryggen och det är bara sjuuuukt jobbigt. Jag är pigg annars och jag skulle gärna ringa en kompis om jag inte hade haft så ont. Bara en snabb uppdatering men nu ska jag fortsätta att vila mig .

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards