tildisrosa

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Tilde Crona - 6 november 2012 17:18

Hej.. Tvingar inte riktigt mig själv till ett inlägg men det är på gränsen.

När jag kom hem fick jag röda fläckar i hela fejset och öronen var röda som ketchup, tog tempen men hade bara 35,5 så. Tog både Ipren ch Alvendon och sov en några minuter sen så var man halvt på banan igen.

Idag har jag haft idrott i nya inomhus salen. Den var tusen gånger större än på våran förra skola! Eller hur Alva? Fast vem har ett blått golv? Det var as förrvirrande, därifrån kom min huvudvärk. (skoja, vaknade med den)
Vi körde först "kom alla mina kycklingar" och sen "under hökens vingar" och sen "jägarna" och sen jogg, indian-hopp, höga knän, spark i "rumpan" you know, haha! Och sen lite rusch på det. Inte nog med det, nej för det var bara uppvärmning. Sen delades vi upp i 4 lag och körde basket. Om jag ska vara ärlig så stod jag mest vid sidan och höll mig ur vägen. Men sen på den sista matchen sa gympa läraren till mig så fick väl va med lite då. Ska bara säga att det var underbart med nya frescha duschar och det luktar inte svett där, inte ännu.

Efter jag har fått mina pengar, vad för pengar? Jo från en sak. Så kommer jag ha 1250:- Vad ska jag göra med dom? Kommentera. Det står fan helt still i skallen. Fast just nu är det för att syskonen skriker så att får SPEL på dom. Varför ska det alltid vara sårs små, stökiga och skrikiga syskon. Försöker hålla mig ur vägen från trubbel. ~ Trassla inte in dig i något du inte kan ta dig ut från ~ Japp dagens kloka ord. Om det är nåt jag lärt mig genom att leva i en "Big Family" så är det just det.

Måste sluta nu för alla skriker och retas så. Hejdå!

Fasen min huvudvärk är tillbaka.

Av Tilde Crona - 6 november 2012 07:38

Japp idag är det Tisdag, TJIHO! En dag närmare till Fredag. Man liksom kryper genom veckan och springer igenom helgen. Vad är detta?! Fast det är ju klart att helgen går snabbare eftersom den bara är i tre ( om man räknar med Fredag) Jaja nu slutar jag med detta snacket och går in på nåt annat istället. Är påväg till skolan, inte med buss eftersom mammi kör mig samtidigt som mina syskon.

Idag blev jag så stressad på morgonen så att jag glömde vantar. Det är ju 2- grader här! Döör. Eller rättare sagt mina händer är det som gör det. Ska försöka ta mig igenom en dag i skolans "paradis" HEEJJDÅÅÅ! Puss och Kram. // Tilde<3

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards