tildisrosa

Alla inlägg under november 2012

Av Tilde Crona - 25 november 2012 13:12

Sitter framför tv:n idag och gör absolut INGENTING vettigt. Men mår man dåligt så har man väl inga måsten, eller? Svambomb regerar tv:n för det är nämligen inte jag som bestämmer tv-program. Jag tror nog att alla av er har varit med om det någon gång. Antigen är det era stora syskon eller så är det era små syskon. Och just idag så orkar jag inte ta tv-programs fighten. Orkar knappt lyfta ett finger. Det är liksom sova, äta, andas, dö eller nåt sånt. Fast jag måste faktiskt göra lite skolgrejer sen:-( Men det kan ju faktiskt inte hjälpas och dessutom så är skolan viktig ju. Om man nu säger sanningen och tänker lite logiskt istället.
Puss&Kram

Av Tilde Crona - 25 november 2012 10:27

Ligger fortfarande i sägen. Har sån fruktansvärd smärta i mina lungor eller i bröstet. Det strålar ända ut i ryggen och det är bara sjuuuukt jobbigt. Jag är pigg annars och jag skulle gärna ringa en kompis om jag inte hade haft så ont. Bara en snabb uppdatering men nu ska jag fortsätta att vila mig .

Av Tilde Crona - 24 november 2012 21:15

Godnatt mah lovers! Hoppas ni har haft en toppen Lördag med mycket skojjjj!

Själv har jag haft det si sådär. Har ju inte mått på topp om jag säger så. Imorgon kommer jag säkert att må dåligt igen precis som vanligt.

                                                  Puss&Kram

                      

Av Tilde Crona - 24 november 2012 19:30

     Långa nätter - Melissa Horn

:(

Av Tilde Crona - 24 november 2012 18:44

Har äntligen kommit hem från Åhagas julmarknad. I o försig så kom vi hem för typ två timmar sen så där ljög jag sådär lite överdrivet.

Jag ska inte berätta om hur jag mår för jag orkar inte dra ut all skit över er. Jag kan lika gärna gå & gnälla lite extra hos mamma. Fast det är ju inte heller snällt men jag är ju så "ego".  Jag kan ge er ett tips. Om ni är irriterande eller upprörda eller kanske arg på kompisarna? Så lyssna på Melissa Horn. Hennes musik kan vara sorglig för dom är alla i det lugna tempot men det kan få mig att finna mitt inre. Och det kan defenitivt få mig lugn och sansad. Bloggen och dess statistik går så dåligt nu men idag har väl inte uppdateringen varit så hemsk? Jag tycker att jag har uppdaterat med jämna mellanrum och lagom långa inägg med bilder osv. Snälla jag håller på att tappa min själv känsla så jag ber er SNÄLLA fortsätt förlja min blogg. Min blogg är en liten del av mig ju!


Idag ska jag krypa upp i soffan och kolla lite på "så mycket bättre" med mamma & pappa antagligen eftersom små barnen ska sova nu. Dom var helt hemska när vi var på Åhaga men jag vågade inte säga att jag tyckte det till mamma och pappa för dom skulle bara påminna mig om hur mycket jag har förstört osv. Hatar verkligen allt sånt när dom säger så. Det ger mig för fan så dåligt sammvete att jag vill kasta saker på dom.                                          

                            Don`t get the point.

                                              


         

Av Tilde Crona - 24 november 2012 13:58

Ååh! Jag bara önskade att jag var närmre Stockholm. Måsta ta mig till Kista-mässan! NUU! Foki är där och allt ju:( Hon är ju min största förebild och allt! Kan inte fatta att mässan inte kan komma hit. Foki är den coolaste, coolaste förebilden man kan ha azzå! Förutom att hon framstår som en diva och så så ääääälskar jag hennes stil. Hon har precis kommit ut med sin nya kollektion "fokiwa". Lovely:) Mamma och pappa ska bara dricka klart sig kaffe och så måste bara Tove vakna och äta. Sen drar man sig till Åhagas julmarknad. Tycker det är lite tidigt med en julmarknad och dessutom så har det inte ens kommit någon snö?!?! Mamma gick till och med utan vantar när vi gick ut på promenad. Kommer ett inlägg sen när jag är inne på datorn och slöar.

Puss&Kram

Av Tilde Crona - 24 november 2012 10:16

   Vaknade såklar klockan 6.00 imorse när grabbarna var uppe och grejade. Brorsan skulle på cup och dom hade samling vid 07.30 ca.

Idag mår jag bra för en gångs skull och det känns verkligen toppen! Jag tror att det är skolan som stjälar min energi och sen på helgen så får man ladda. Igår kväll la jag mig vid 21.00 eller nåt sånt. Somnade med en gång och vaknade vid 6.00 då. Men jag somnade typ om sen till åtta så BAAM! Har precis tagit mig en dusch. Mamma, jag, Cornelia och Tove ska ta en promenad till någon affär i närheten som säljer krukor och lite växter eller något sånt. Så idag har i alla fall vi tjejerna i familjen haft en väldigt soft morgon utan stora bråk, gap och skrik och gråt. Till frukost tog jag en kopp med te från Gotland. Eftersom jag är trött på att mamma alltid tar för mycket eller för lite vatten i mitt te för att det ska bli lagom varmt så sa jag till mamma att jag inte skulle ha nåt kall-vatten i. Sen så satt jag mitt imot mamma på frukosten och försökte verka stor när jag drack mitt te. Men det bränndes som SATAN! Jag typ smuttade på det för att inte få brännskador i munnen. Så från och med nu blir det väl kall vatten i då. Idag kommer uppdateringen vara på topp. I guess? På helgerna ska jag verkligen försöka men på vecko-dagarna så har jag inte tid och jag mår inte så bra efter en skoldag oftast. Jag är ofta så utbrännd att jag nästan blir sjuk även fast jag inte jobbar så jätte mycket i skolan. Det är väl miljön, den pratiga, stökiga, kaosiga miljön som jag tycker mycket illa om typ. Igår så sa jag ju att jag skulle möla i mig chips och choklad men istället blev det Alvedon och Ipren. Okej lite överdrivet men huvudvärken kom som en smäll och allt började liksom gunga. Så i veckan har jag helt gått på Alvedon och Ipren. Fast jag åt faktiskt lite M&M kulor igår kväll när jag låg i sängen i en timma och bara lät klippen med William Spetz rulla på. Försökte att inte skratta för mycket eftersom huvudvärken känndes mer typ då. Men nu känns allt mycket bättre och snart blir det en promenix med tjejorna:) Kommer fler inlägg under dagen, antagligen.

                                                Puss&Kram

                                                  
                                     

                   

Av Tilde Crona - 23 november 2012 17:29

Det slutade faktiskt med att jag gick hem från skolan igen då huvudvärken hade ökat så hääääär mycket. Jag brukar ju inte gilla att vara ensam hemma men nu mådde jag så sk it så att jag var det t.o.m Sen vid tre tiden så upptäckte jag att jag hade glömt ta min medidcin så därför mådde jag ocks skit. Har tagit Alvedon och så men det hjälpte inte. Men jag mår mycket bättre än vad jag gjorde i skolan. Jag åkte med och stor handlade fasten jag inte orkade. Ikväll blir det pizza-mys med HELA STORA familjen. Känns som hela tjocka släkten typ. Sen ska jag möla i mig choklad och pringles. Har brister på ideer om inlägg och sånt. Jag får liksom stanna upp ibland för att jag inte har något att skriva om och det är inte kul att ens behöva tänka efter när man skriver för jag gillar att skriva det som flyger omkring i huvudet. Men just nu har jag typ inga bra tankar:(  Jag vet också att uppdateringen är dålig och har varit dålig denna veckan men det är för att jag har mått så himla förbannat dåligt. Känns som att jag har en stor klump i magen, halsen, hjärtat och ett ton med skit på mina axlar. Därför är det rätt skönt med helg. Man kan liksom bara tänka bort skolan helt och slappna av och inte stressa upp sig osv. Jag behöver en paus. Min kropp hänger inte med mitt tempo. Men jag kan inte dra ner tempot för då blir jag ju värsta snigeln. Jag känner att jag verkligen inte klarar av allt som alla andra gör och jag kan se det klarare nu också. Jag äter mycket mediciner för tillfället men det är ingen allvarlig sjukdom eller så. Hör av mig senare!


       Puss&Kram


       

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards