tildisrosa

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

internet-taaalk

Av Tilde Crona - 8 april 2013 19:13

Japp, hej på er! Jag tänkte snacka om internet typ, ja som sagt jag är medlem i dessa grejer här nedanför.

  • Instagram
  • Bloggplatsen ( jag har ju en blogg )
  • Ask.fm

Men jag är inte med i FaceBook och det är ju inget jag vill vara medlem i heller eftersom man har hört mycket om facebook. Men nu helt plötsligt, BAAM! Ja, bam sa det och sen hade varenda liten person på jorden ett instagram konto. Liksom vad hände här?! Min mamma tillät mig ha instagram eftersom hon trodde man kunde dela "fina" bilder med sina närmaste vänner osv osv... Men typ några månader efter så kom jag in i något beroende av ig ( instagram ) och det var då mamma blev lite negativ till ig. Jag känner flera ggr om dagen att jag bara vill ta bort instagram eftersom jag nu mera har en äcklig känsla när jag får kommentarer av främlingar. Fast det händer mer på  bloggen t.e.x så fick jag en bibel kommentar ( en lång kommentar ) där det stod massa skit om mina föräldrar osv, jag ba men hallå din idiot?! Liksom stop och beläg. För jag har aldrig fått negativa kommentarer om mitt utseende heller. Han sa åt mig att sluta puta med munnen på mina bilder, jag gör väl vad fan jag vill med min mun! Det är ju inte hans mun.. Sen så har vi Ask där man kan ställa frågor som en anonym person vilket jag egentligen inte gillar men jag gillar ju att svara på frågorna som jag får och det är ju skojigt på ett sätt. Men mamma är verkligen negativ till att jag ens är inne på skol-hemsidan typ sen självmordet hände med hon som hade tvingats till massa saker genom internet. Min mamma är på mig som en gam, men jag ser inget fel med det för jag hade säkert vart orolig om mitt barn hade haft blogg och instagram och facebook och alla dessa internet saker. Man vill ju veta vad som händer där framför skärmen. När man får en kommentar så vet man ju faktikst inte om det är ett 60-årigt peddo som ba: Hon är ju söt, henne ska vi få på kroken, nä fyy.


Kommentera egna åsikter, vill ha allas åsikter i detta. Puss & Kram // Tilde






                                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde Crona - 31 mars 2014 19:57


Många saker har hänt de senaste dagarna. Så just nu blir det inget bloggande. Jag vet att jag bara har bloggat i 7 dagar. Men nu är det så. XOXO/ Tilde #bildfrånilördags ...

Av Tilde Crona - 30 mars 2014 08:47


Förlåt mig för igår, jag hann inte skriva något riktigt inlägg på hela dagen. Glömde nästan bort faktiskt. Var ute verkligen hela dagen i det underbara vädret. Och på kvällen var jag så sjukt trött att jag bara stupa i säng. Men det var en bra dag ig...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 12:07

Philip kör järnet Härligt väder!

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 10:26


Hejsan, just nu sitter jag i den heta solen och får lite färg. Det är verkligen jätte varmt idag:) Så himla skönt alltså! Snart ska vi ner till BIK och se Philip spela träningsmatch. Hörs senare. ...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 09:20

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards