tildisrosa

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Betygsamtal..

Av Tilde Crona - 17 december 2012 15:17

Drog mig upp ur min varma underbara säng idag och kämpade mig igenom en dag med måånga betygsamtal. Jag ska ju inte klaga. Jag har ju mat, rent vatten, en familj som älskar mig, och en skola att gå till.

Ni som alla andra har nog hört om skjut-skandalen i Chicago? En man i 20-års åldern sköt först sin mamma och sen begav han sig till en skola och sköt 20 oskyldiga barn i åldern 6-7 år. Och 6 vuxna. Oskyldiga människor som får betala för den idioten. Usch. Såg en pappa till ett barn som blev kort intervjuad på nyheterna. Han var helt till sig och han grät och sa att hans dotter alltid hade ett leende på läpparna och alltid hade något bra att säga om andra. Jag tänkte: Tänk om min 7-åriga lillebror skulle bli dödad av en sån psykopat. Jag skulle helt galen. :(
Dom diskuterar ju det här med vapen lagen i USA som verkligen borde tas bort. Om polisen i Sverige skulle få reda på att en man hade en garderob full av vapen så hade dom stormat in hos honom med en gång och tagit hans vapen. Om han inte hade vapen-lisens då. Men i USA så gör man ju inte det. Vem som helst kan ju bära vapen utan vapen-tillstånd där! Åååh.. Detta gör mig fullkomligt galen och bara så att ni alla i Chicago vet, jag sörjer med er.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde Crona - 31 mars 2014 19:57


Många saker har hänt de senaste dagarna. Så just nu blir det inget bloggande. Jag vet att jag bara har bloggat i 7 dagar. Men nu är det så. XOXO/ Tilde #bildfrånilördags ...

Av Tilde Crona - 30 mars 2014 08:47


Förlåt mig för igår, jag hann inte skriva något riktigt inlägg på hela dagen. Glömde nästan bort faktiskt. Var ute verkligen hela dagen i det underbara vädret. Och på kvällen var jag så sjukt trött att jag bara stupa i säng. Men det var en bra dag ig...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 12:07

Philip kör järnet Härligt väder!

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 10:26


Hejsan, just nu sitter jag i den heta solen och får lite färg. Det är verkligen jätte varmt idag:) Så himla skönt alltså! Snart ska vi ner till BIK och se Philip spela träningsmatch. Hörs senare. ...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 09:20

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards