tildisrosa

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Tilde Crona - 22 januari 2013 08:09

Hej på dig bloggen! Skrev inget inlägg igår kväll för jag pluggade faktiskt för en gångs skull! Är så häär nöjd med mig själv jämfört med igår eftermiddag. Idag har vi inget speciellt i skolan, det känns bra. På Fredag har vi friluftsdag:( Fattar vitsen med att vara ute och röra på sig och att det självklart är bra för en men mitt i vintern?! Dessutom så ska vi ha fem-kamp! Man ska ju åka skidor eller nått? Eller är det bara jag som är helt fel ute nu? Jag har sen första klass varit väldigt anti-friluftsdagar. Men nu har det ökat ännu mer. Känner typ för att skolka. Men seriöst, det skulle jag aldig klara av. Jag hatar att vara hemma från skolan eller att gå hem från skolan. Känns som skolk även om jag mår jätte dåligt.


Nu kommer vi in på nåt helt annat. Kompis relationer. Jag är ingen expert men jag vet att man inte ska umgås med personer som ljuger, snackar skit eller helt enkelt sårar en. Jag vet själv hur det känns att bli sviken av kompisar. Jag har under lång tid haft det väldigt svårt med kompisar och sånt. Har inte kunnat behålla dom kompisarna jag skaffat liksom. Finns dom personer som fortfarande är mina kompisar från min förra skola t.e.x Men känns som att jag inte kan hantera det. Älskar mina vänner, det ska jag inte säga annat än men jag är så rädd för att förlora dom. Då känns det som man trippar på tårna hela tiden. Just nu är allt helt lugnt och bara bra men det finns andra som inte har det så bra. Dom vännerna jag har just nu, sånna vänner har jag aldrig nånsin haft. Dom stöttar en och pratar inte bara om sig själva och om sina problem hela tiden utan tar sig tid att lyssna på mig och tar sen sig själva i andrahand. Tack för att jag har så fina vänner just nu.


Snart skoldags och måste helt enkelt avsluta inlägget nu. Önskar er alla en toppen Tisdag! Puss & Kram // Tilde

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards