tildisrosa

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Tilde Crona - 25 januari 2013 20:30

Idag säger jag tack för mig! Tänkte lägga mig svin tidigt idag för att orka med imorgon:) Smart taktik om jag får SKRYYYTA! Hoppas ni alla har haft en toppen vecka och en toppen Fredag  


                                           

                                                  
                          


Av Tilde Crona - 25 januari 2013 20:00

Låten är gammal men texten säger mig nått..


                     



                            

Av Tilde Crona - 25 januari 2013 19:08

Har inte uppdaterat på  två-tre dar eller nåt sånt där. Men har haft fullt upp med skojjigt osv. Igår eftermiddag hängde jag med mina bästisar, Alice & Saga. Idag har vi haft friluftasdag vid pickesjön. Vi skulle gå från skolan till sjön och sedan gå runt hela sjön för att gå runt till olika tråkiga stationer. Jag hade kunnat leva med den situationen men jag frös som aldrig förr. Jag hade två underställ på mig och fliströjor. Men även fast jag hade termobyxor och tjock jacka osv så frös jag. Jag hade tjocka vantar men frös igenom. Det var väl -12 eller nåt sånt. Jag bet ihop medans jag lyssnade på alla an   dras gnäll om hur mycket dom frös hela tiden. Tillslut fick jag nog. Gud vad jobbigt det är med folk som gnäller hela tiden. Det var en person ( vill inte säga vem ) som gick runt och gnällde precis HELA tiden. Personen skulle säga precis vad den  kände och precis hur den personen mådde. Jag fick liksom error i huvudet. Jag gnäller rätt mycket själv när jag är hemma. Mammma säger att jag gnäller ofta i alla fall. Jag är väl en sån person som gillar att informera när något inte står helt rätt till antar jag. Men jag är en helt annan perosn i skolan och jag vågar inte uttrycka min åsikt. Jag har alltid känt mig osäker i min roll i skolan. Känner liten, maktlös, ynklig osv. Men nu åter till friluftsdagen. När vi var tillbaka vid samlings-punkten så skulle vi sätta oss och äta. Min sallad som jag tagit med mig var som en enda stor klump. Typ jag hade kunnat vända den upp och ner och allt hade trillat ut som en enda fast kaka. Mitt vatten var en enda stor isbit och jag kunde knappt få ut nåt vatten till min tablett som jag skulle ta. Tillslut bröt jag ihop. Fick yrsel och illa mående pga kylan. Jag säger bara en sak: Detta var det värsta man kan komma på att göra tillsammans med en årskurs mitt i vintern. Men imorgon ( om jag är frisk ) så ska jag och tjejerna träffas och gå på stan en sväng, äta lunch och sen drar vi hem till Alice och har lite tjej-kväll.

                                             

   

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards