tildisrosa

Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Rubrik saknas

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 07:40

Som sagt. Idag får jag äntligen träffa Alicia  . Saknar den tiden när vi var små. I alla fall. Senast vi sågs var nog för två eller två och en halv månad sedan. Ska bli så kul att få träffa henne igen. Det tycker vi alla här i familjen. Och hon får ju äntligen träffa oss. Framförallt  pappa. Nu kommer den lite förvirrade delen: **** som han heter, är ju hennes pappa. Men jag har bott med honom sen jag var typ 4, det är ju han som tillsamans med mamma har uppfostrat mig. Så han är ju som en pappa för mig. Förutom att vår relation är jätte stel och kommer nog alltid att vara. Så han är inte min riktiga pappa på papprena, fast han är ju det för mig. Eftersom min biologiska pappa var en oansvarsfull gubbe med pro.. Nej det var taskigt sagt men jag är så arg på honom. Fast jag inte vet riktigt varför. Men varje gång jag skriver ett sms till ****** så vet jag inte om jag ska skriva hans namn eller om jag ska skriva Pappa om vi pratar om honom. Det kanske skulle kännas konstigt? Antagligen är det bara en känsla som jag har. Eller jag skulle kännt mig lite obekväm ifall hon skulle kalla min mamma för mamma. Men vi bodde tillsamans varannan helg tills vi var 10, eller 9. Det var då hon flyttade till Länghem som är ganska långt härifrån. Dom skulle aldrig behövt sära på oss. Vi hade kunnat vara mycket mer systrar, vi är ju det såklart, men allting hade varit annorlunda då. Jag minns att varje helg hon skulle komma så fick jag typ utbrott för att jag inte ville. Men sen så hade vi as kul. Om du läser detta, så kan jag erkänna att jag var ganska dum mot dig. Och att vi alltid skulle leka i ditt rum för att jag inte ville stöka ner mitt. Så förlåt för det.


Någon som har tips på hur man kan fixa en relation som har varit konstig i 10 år ( alltså mellan mig och honom ( pappa )? Gaaaahh detta går mig seriöst på nerverna.  Kommentera i så fall.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde Crona - 31 mars 2014 19:57


Många saker har hänt de senaste dagarna. Så just nu blir det inget bloggande. Jag vet att jag bara har bloggat i 7 dagar. Men nu är det så. XOXO/ Tilde #bildfrånilördags ...

Av Tilde Crona - 30 mars 2014 08:47


Förlåt mig för igår, jag hann inte skriva något riktigt inlägg på hela dagen. Glömde nästan bort faktiskt. Var ute verkligen hela dagen i det underbara vädret. Och på kvällen var jag så sjukt trött att jag bara stupa i säng. Men det var en bra dag ig...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 12:07

Philip kör järnet Härligt väder!

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 10:26


Hejsan, just nu sitter jag i den heta solen och får lite färg. Det är verkligen jätte varmt idag:) Så himla skönt alltså! Snart ska vi ner till BIK och se Philip spela träningsmatch. Hörs senare. ...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 09:20

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards