tildisrosa

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 20:08

Disco Bowling, godis, pannkakor och paket. Vad mer kan en 7-åring begära? Låter väl som ett helt okej kalas ändå? Cornelia blev dock ledsen, eftersom hon trodde att hon var grym på bowling ( bara för att hon hade vunnit mot morfar 2 ggr, han är 68 ) men det visade sig att hennes kompisar var lite bättre. Jag och Alicia bowlade vi också. Fast vi hjälpte också och "passa" de andra barnen. Tänk er 14 tjejer, 7-åringar, som många av dom aldrig har bowlat förut. Gap och skrik fanns det ingen brist på. Cornelia är nog den mest mogna tjejen av alla i hennes kompis "gäng".  Kan väl bero på att hon bor med många äldre syskon. Gissa vem som vann mellan mig, Alicia, Philip och Elliot? Ja precis, inte jag, jag kom sist, shit vad jag suger på att bowla, har alllltid gjort. Sen efteråt så körde vi hem Alicia  kommer sakna henne.


   Imorgon ska jag nog lämna tillbaka jeansjackan jag köpte på jc igår. Trodde jag skulle gilla den, älskade den i affären. Men sen idag så tog jag på mig den, och så ba: Nej, jag passar inte alls i jeansjacka. Så tokigt det blev. Hoppas alla ni har haft em bra dag så hörs vi imorgon! Puss & Kram





                              

Hej

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 15:39

Byxor från Ginatricot: 499:-

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 10:45

     Förra sommaren var jag och min lillebror hos mormor och morfar i segelbåten. Allt gick jättebra vi hade en jätte mysig tid tillsammans . Nu kommer vi till det lilla problemet. Att jag har fått någon slags sjukdom, den kallas "inte sova borta" sjukan. Jag är ju för sjutton 13 år! Asså sicken mes jag är. Men jag vill så gärna vara hos dom. Men det går inte. Jag vet inte varför men jag har någon slags "alltid vara nära mamma" sjukdom också. ´I alla dessa år, sen jag föddes, har jag alltid varit ofta hos mormor och morfar. Speciellt på sommrarna eftersom dom bor i bohuslän och det finns inget vackrare. Det var väl speciellt efter jul som det hände något bara sådär. Men jag har alltid haft lite sådär rädd för att sova borta. Eller inte alltid, men några gånger. Mormor är ju som en mamma för mig. Jag var mycket hos dom när jag var liten. Asså hur mycket som helst. Och nu ba: jaha. Och Philip vill inte åka dit längre. Han har växt upp och hänger med polare 24/7 och jag är fortfarande fast vid tio-års åldern. Vad finns det för botemedel? Jag vet att jag har nån "diagnos" eller så. Men jag har haft den "diagnosen"(  sjukdomen ) sen jag var, sen jag föddes. Och det har aldrig vart några problem för mig att sova över med kompisar eller sova hos mormor. Men det verkar som att den blir ärre och värre. Allt kan man inte bota med tabletter. Mycket sitter nog i mitt huvud också. Men jag skulle t.ex åkt upp till mormor på sportlovet. Men det blev inte av. Och efter julafton skulle jag stanna några dagar, men klarade bara en natt sen så fick dom skjutsa mig hem! Hjälpppppp!                                       
           saknar sommaren:(

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 07:40

Som sagt. Idag får jag äntligen träffa Alicia  . Saknar den tiden när vi var små. I alla fall. Senast vi sågs var nog för två eller två och en halv månad sedan. Ska bli så kul att få träffa henne igen. Det tycker vi alla här i familjen. Och hon får ju äntligen träffa oss. Framförallt  pappa. Nu kommer den lite förvirrade delen: **** som han heter, är ju hennes pappa. Men jag har bott med honom sen jag var typ 4, det är ju han som tillsamans med mamma har uppfostrat mig. Så han är ju som en pappa för mig. Förutom att vår relation är jätte stel och kommer nog alltid att vara. Så han är inte min riktiga pappa på papprena, fast han är ju det för mig. Eftersom min biologiska pappa var en oansvarsfull gubbe med pro.. Nej det var taskigt sagt men jag är så arg på honom. Fast jag inte vet riktigt varför. Men varje gång jag skriver ett sms till ****** så vet jag inte om jag ska skriva hans namn eller om jag ska skriva Pappa om vi pratar om honom. Det kanske skulle kännas konstigt? Antagligen är det bara en känsla som jag har. Eller jag skulle kännt mig lite obekväm ifall hon skulle kalla min mamma för mamma. Men vi bodde tillsamans varannan helg tills vi var 10, eller 9. Det var då hon flyttade till Länghem som är ganska långt härifrån. Dom skulle aldrig behövt sära på oss. Vi hade kunnat vara mycket mer systrar, vi är ju det såklart, men allting hade varit annorlunda då. Jag minns att varje helg hon skulle komma så fick jag typ utbrott för att jag inte ville. Men sen så hade vi as kul. Om du läser detta, så kan jag erkänna att jag var ganska dum mot dig. Och att vi alltid skulle leka i ditt rum för att jag inte ville stöka ner mitt. Så förlåt för det.


Någon som har tips på hur man kan fixa en relation som har varit konstig i 10 år ( alltså mellan mig och honom ( pappa )? Gaaaahh detta går mig seriöst på nerverna.  Kommentera i så fall.

  

Av Tilde Crona - 23 mars 2014 07:30

Godmorgon! Idag är det Söndag, hatar Söndagar, för det är dagen innan Måndagen, ovh jag hatar verkligen Måndagar. Någon annan som håller med mig? men i alla fall, idag är det bowlingkalas som gäller. Har knappt någon energi för att göra något. Men Alicia kommer och vi ska ju trots allt hjälpa små tjejerna. Har sovit hyffsat inatt, vaknade tidigt men jaja. Ligger fortfarande i sängen, orkar inte få upp. Igår så blev det ingen en sen kväll, eller jag mådde inte alls bra så det var lika bra att gå och lägga sig. Gick på Alvedon och så. Jag får hoppas att jag mår bättre idag! Igår kväll var jag ute med min bror Elliot i garaget, vi skulle typ laga pilarna som hade gått sönder till en pilbåge. Men allt eftersom så kom han på att vi kunde göra nya pilar ( vi kunde inte laga dom andra ) av pinnar. Tvekade först men det funkade. Nu så gör han en egen pilbåge också. Han är så himla kreativ när han väl har börjat med något. Och han är verkligen grym på att bygga lego, alltså gryyym:)

Snart ska jag gå upp och äta frukost, om jag kan.

Puss & Kram

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards