tildisrosa

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Tilde Crona - 19 mars 2013 18:38

                                                  
                                      Frågor & Svar!

                                    Favorit dricka?     Svar: Har ingen riktig favvis just nu men om jag skulle vara tvungen att välja en så skulle det vara

                                                  
                            bål av något slag.

                                     Favorit mat?         Svar: Absolut thai-mat! Funkar alltid, tyvärr har det blivit lite mycket av det på sista tiden så                                                    
                        gansak trött på det. Men om jag skulle få välja en just nu så är det bacon med pasta, pesto.

                                     Favorit färg?         Svar: Alla färger förutom spygrönt. Gillar turkåst mycket efterosm det är en mjuk färg i sig. 

                                     Favorit djur?         Svar: Hästar, dom må vara skrämmande men också ett väldigt bra sälskapsdjur om man känner                                                    
                      ensam. Själv har jag ridit i sex år men slutade. Nu mera är jag livrädd för hästar.                                                    
                Speciellt inte dom på  ridhusen.          

                          Favorit tv-program?       Svar: Jag fullkomligt ääälskar kriminal serier och sånt. Så mitt favorit program är Navy CIS, och 

                                                  
                           alla typer av CSI program.               

                          Hund/Katt                        Svar: Hund. Dom känns mer levande än katter på något sätt. Förlåt om det är någon som                                                    
         som läser detta som har katt men jag tycker hunden kan känna hur vi männsikor känner. Dom medlider

                           Favorit låt?                      Svar: All musik kan göra mig på gått humör speciellt dom med högt tempo. Min favvo-låt just nu                                                   
                        är Lies-Otto Knows.

                Kan inte du göra en room tour?     Svar: Tvekis på den va? Nä, men jag vet inte hur jag ska göra med det där jag får vä typ                                                   
                             "skriva upp det på listan"             

                Fotboll/Hockey             Svar: Jag är mer en fotbolls tjej. Älskar att kolla på fotboll och spela fotboll. Jag spelade fotboll                                                   förut men jag fick en knäskada så jag har inte kunnat spela. Hockey tycker jag är mer än brottnings-                                                  
            match än ett slags spel. En diss för hockey.                                 

                 Hobby?         Svar: Jag älskar att sjunga, gör det alltid, i duschen, när jag pluggar, när jag ska sova till och med! Vet att det                                            låter wierd men säger bara sanningen. Jag spelar också gitarr. Och nu ska jag börja simma 1x i veckan,                                            motionssimma.  Jag målar också akvarell ibland. Men jag går inte i några speciella kurser eller nåt sånt.  

   Vad ska en blogg ha för

att du ska gå in på den?     Svar: En tydlig röd tråd så att man vet vad bloggen handlar om, simning, hundar eller bara om livet. En bra                                                 uppdatering, helst flera ggr om dagen. Jag accepterar inte deprissions bloggar. Skit i dom, helt och hållet.                                          Här ska vi försöka ta oss igenom våran skit. Då ska vi inte behöva läsa om andras. Ta inte åt er i andras bloggar                                           heller.

            


Här var några svar på era frågor förtsätter imorgon! Ha en bra kväll:) Puss och Kram // Tilde





                                                  
                                 Dagens inspirationsbild! - perfekt sommar outfit 2013!

                                                  
             

Av Tilde Crona - 19 mars 2013 17:10

Idag har varit en toppen dag i skolan, mest med vänner och sånt. Att jobba har la gått sådär, jag tycker vi har alldeles för lite lärare på våran skola. Även om det bara är 400 elever på en ganska stor yta så blir det så jävla babbligt! Det är ju meningen att man ska få hjälp av lärarna, men jag får typ ta hem allt mitt arbete och jobba hemma, för att jag inte får någon hjälp. Visst har det blivit mycket bättre men jag tycker fortfarande dom gör fel. Meningen är ju att man ska lära sig vara självständig men det går ju sådär uran stöd.

I eftermiddag så har jag och två kompisar motionssimmat, dom gör det tillsammans varje vecka så då tänkte jag att det kunde vara bra för mig om jag hängde på! Nu sitter jag äntligen på min buss hem:) Rätt skönt att veta att jag typ går av vid slutstation. För ibland gillar jag att åka buss, vara för mig själv lite och få tid att tänka utan en massa ljud! Det är så tyst på bussen, alltid, förutom när jag och Alva åker, men det är en helt annan sak. Skrev inget morgon inlägg idag så ni får veta hur min morgon var idag nu istället! Jag gick upp, klädde på mig och åt frukost, allt gick jätte bra, ända tills det kom till mitt hår som skulle fixas. Jag kollade inte på klockan och elr plötsligt så var den 07.25 och den tiden ska jag vara hos Alva! Fick panik och började yra runt som en galen höna, det var badkläderna och pengar och sånt som strulade till det mest. Men jag kom iväg till skolan i alla fall och det är huvudsaken! Blir nog inget mer inlägg idag då jag måste plugga! Men vi hörs och syns, ska i alla fall försöka svara på några av era frågor ikväll, eventuellt imorgon också:) Puss & Kram // Tilde

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards