tildisrosa

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Tilde Crona - 28 mars 2013 21:15

Hej alla sötvattenfiskar. Simmar i mina egna tårar, eller gjorde. Behövde gråta ut. Inte konstigt att jag är spänd efter allt som har hänt, och allt har bara lagt sig lager på lager och tillslut brister dää. Men nu är det ialla fall sovdags och det går alltid lättare att somna efter tårar. Jepp så är det. Så vi ses imorgon oen dag närmre påsk, jippie! Hoppas in läser imorgon också:) Godnatt mina änglar och sov gott ( och länge ) :) Puss & Kram // Tilde




                                                  
 

This is how to be a heartbreaker:)

Av Tilde Crona - 28 mars 2013 19:08

                                                  
                                            Hej!

En påskuppdatering kommer här mina vänner. Imorgon ska vi kanske göra något men vill inte skriva ut det här i fall någon skulle läsa det och få för sig något. Men annars blir det en grejardag. Men skillnaden är att pappa kommer vara hemma. Även om han tror att jag inte bryr mig om om han är hemma eller inte så gör jag det. Det känns som en Lörda då. Fast på en Fredag. Tnkte ge mig på en svår förklaring som jag borde berättat för längesedan men som jag inte orkat med att skriva om. Min mamma och min bioloiska pappa gjorde slut när jag var ca: 2 år kanske? Jag minns inte när men sedan dess så har jag inte hört från min pappa, eller inte på far och dotter sättet. Han ringde mig en period när jag var 7 år men det räknas inte. Han har inte skickat någon fördelsedagshälsning, julhälsning eller påskhälsning eller någonting. Jag tänker på honom varenda dag men jag saknar honom inte utan jag är förbannad på honom för att han bara går vidare. Det är ju vad jag borde göra också men det är svårt eftersom jag och min andra pappa, . Jag har inte kramat honom på typ ett halv år och jag pratar sällan med honom. Ändå har vi levt ihop sen jag var liten tjej. Man har en speciell relation med sin mamma. Nästan alla har det, tror jag. Men jag och min mammas relation är lite knäpp. Jag vill verkligen ändra på det men det går inte. Vi har för det första inte tid för något jobbigt sånt nu. Men jag önska att det vore lika enkelt som att klappa med händerna och sen så skulle allt varit bra. Det är en av dom anledningarna som gör att jag mår dåligt. Han stöttar alltid mig, han ställer upp mer än någon annan. Det är som att vi aldrig har träffats. Jag vet inget om honom och han vet inget om mig. Men nu är det så att vi vet ju mycket om varandra för vi bor i samma hus, under samma tak.  Det ända jag kan uttrycka är om jag har ont någon  stans, då kan jag babla på, om allt dåligt. Men jag kan aldrig säga: Gud vad glad jag är att jag har dig, som alltid stöttar mig i varenda situation. Du är min pappa, och jag älskar dig något enormt mycket. Jag tycker om dig mer än någon annan.


Det här blev känsligt. Orkar inte sitta och dricka tårar som smakar saltvatten, nä usch och blä. Så jag tar en paus och skriver lite senare:) Puss & Kram // Tilde



                                

                                    Dear daddy, I may find a prince one day, but you will always be my KING.

Av Tilde Crona - 28 mars 2013 19:02

Hola Amigos! Sitter hör framför min telefon cv tjockar mig med MC ( MacDonald's ) och njuter av påskrivet som äntligen är här. Jag bloggade inte igår tror jag? Det var för att jag mådde kass efter en jobbig dag, men samtidigt väldigt rolig. Var på stadsvandring med skolan och vi gick från ramnasjön, där det dessutom stank av fågelbajs, till annelundsparken i stan. Fy fanken vad långt. Dessutom så tog vi omvägar kring nettonnett. Blää. Men efter det så åkte jag och Amanda och badade, vi hade superkul verkligen! Sedan så gick vi och filade tillsammans. Kvällen blev ingen höjdare som sagt eftersom veckan som varit slog bakfot och kom i kapp mig på något sätt. Men man orkar inte alltid springa iväg från allt det jobbiga i livet. Man måste stanna upp och ta tag i det. Idag har i alla fall jag varit hemma ( sicken LYYX jag vet ) medans andra skolor har fått gå i skolan en dag till. Skrattar er i facet och säger att jag kan ligga i soffan och sova medans ni får räkna matte. Haha! Jag och mamma har bland annat gått en lång promenad på ca: 45 minuter. Vi gick och pratade om jobbiga saker den sista stunden ( eftersom det var jag som tog upp dom jobbiga ämnena ) så jag ville bara gråta. Det gjorde jag i min säng efter promenaden, låter Nice va? Nä tänkte väl det... Sen så passade jag min syrra medans "vi" kollade på en tingeling film och åt upp alla vindruvor. Jätte kul med älvor, jag vet! :) :( Komemr ett lågt inlägg nu! Som jag skriver på datorn:) Puss och Kram sålänge .

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards