tildisrosa

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Helt SJUUKT

Av Tilde Crona - 31 mars 2013 08:56

Azzå jag hittade en bild då det stod att dom gav en 8-åring botox för att hon skulle vinna. How sick is that? Jag skulle inte ens få det för min mamma medans jag var under 18 år?! Liksom heeelt sjukt. Det är dom vuxna som vill att sina barn ska vinna sånna här modeshower eller tävlingar i utseenden för att få lite uppmärksamhet, men vissa av barnen vill inte göra sånt där, dom ska vara barn. Själv är jag ju rätt så liten, eller hur ska man uttrycka sig? Inte så gammal, men jag ville ta upp detta ndå. Tänk alla barn som får lida för att deras föräldrar vill det mer. Heelt oacceptabelt. Det borde finnas en lag på att sånt inte kan finnas. Det går typ till såhär: Barnen tävlar i olika åldersgrupper och så ska dom vara vrååål-sminkade och ha snygga kläder, och sen så ska dom upp på en scen och "visa upp sig". Då ska dom charma och dansa inför domarna, och mammorna sitter och skriker framför scenen vad dom ska göra Barnen gråter, men mammorna pushar på, barnen skriker för att dom inte vill, men det finns ju jätte många barn som tycker det är jätte kul, men det kan ju knappas vara barnen som kom på den iden, nä, det var säkert föräldrarna ja.   

Men GUUUD!?

 
 
Ingen bild

Linnea

1 april 2013 09:21

Jo det är ju rätt sjukt, men är det sjukare att vuxna ger sina barn botox, än att dom stoppar i dom mediciner?

Allt handlar väl om att visa upp "en lycklig familj", utan problem, och att man inte orkar ta reda på dom verkliga orsakerna till att människor mår dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tilde Crona - 31 mars 2014 19:57


Många saker har hänt de senaste dagarna. Så just nu blir det inget bloggande. Jag vet att jag bara har bloggat i 7 dagar. Men nu är det så. XOXO/ Tilde #bildfrånilördags ...

Av Tilde Crona - 30 mars 2014 08:47


Förlåt mig för igår, jag hann inte skriva något riktigt inlägg på hela dagen. Glömde nästan bort faktiskt. Var ute verkligen hela dagen i det underbara vädret. Och på kvällen var jag så sjukt trött att jag bara stupa i säng. Men det var en bra dag ig...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 12:07

Philip kör järnet Härligt väder!

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 10:26


Hejsan, just nu sitter jag i den heta solen och får lite färg. Det är verkligen jätte varmt idag:) Så himla skönt alltså! Snart ska vi ner till BIK och se Philip spela träningsmatch. Hörs senare. ...

Av Tilde Crona - 29 mars 2014 09:20

Presentation


Hej och kul att just du hittat hit! Jag är 13 år, ( fyller 14 i sommar ) gammal och äälskar att blogga:) Följ mitt liv här på bloggen, ställ frågor om det är något ni undrar:) Enjoy

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards